Mesajul preotului Papp Antal, Paroh al Bisericii Romano – Catolice Sibiu Terezian, cu privire la cartea lansată ”Am vreo valoare în lume?”


Iubite frate întru Cristos, Andrei!

Trecând peste toate barierele confesionale creştine, te consider un trăitor al valorilor cristice. Crezul tău este un crez universal. Ştii să accepţi pe langă mesajul biblic şi mesajul personal al creştinilor din toate veacurile din Biserica lui Cristos. Iubeşti acei oameni, -indiferent de orientarea confesională  – care in normalitate duc o viaţă spirituală autentică.

Dă-mi voie să te citez: ” Ştiţi, în urmă cu câţiva ani, habar nu aveam ce înseamnă să fii creştin autentic.   …. am întâlnit, printre oamenii Bisercii, iubitori de Cristos autentici. Şi prima constatare care mi-a zguduit pur şi simplu lăuntrul a fost aceasta: crestinii care traiesc cu Dumnezeul in care cred, sunt oameni care se aproprie cel mai tare de normalitate, în sensul absolut al cuvântului…  Întâlnirea mea cu oameni devotaţi lui Cristos mi-a deschis ochii, şi aşa eliberat de cecitatea prejudecăţilor mele sectar-intelectualiste am început să cred în normal…De atunci încolo, tot vorbesc despre el, ca să se prindă de mine şi de toţi cei care ţin, mulţumitor fiind pentru că, în Providenţa Lui, Dumnezeu a îngăduit să aşeze lângă mine fiinţe consacrate Lui, puse deoparte pentru slava Sa şi mărturie întru normalitate a Bisericii Sale”

Am primit un mozaic cristic al credinţei tale în Cristos conturate şi formulate în culegerea ta de eseuri creştine. Este icoana vie a credinţei tale cristice trăite şi împlinite în duh, cuget şi în iubire. Este Adoraţia ta fată de acel Mântuitor, care te-a salvat de păcat şi ţi-a arătat drumul spre implinirea spirituală. Este procesul de maturizare al credinţei tale exprimată în iubirea ta Mesianică.

Iţi pui întrebarea retorică: Am vreo valoare în lume? Răspunsul meu la acestă întrebare este una simplă, pozitivă de estenţă mesianică: Da, dacă eşti purtătorul aceleaşi iubiri mărturisite de Cristos.

Ai o personalitate creştină putin mai diferită faţă de alţi creştini. Ca și creştin:

  • Esti un catolic împlinit  – universal în creştinătatea ta,
  • Esti un ortodox deplin – drept credincios în lumina lui Cristos,
  • Pe de altă parte eşti şi un protestant convins – protestezi în felul tău împotriva acelora care nu iau în serios mesajul mesianic al iubirii evanghelice

Citind fiecare mesaj cristic în parte, din această culegere de eseuri creştine, dai dovadă intelectuală – matură a creştinataţii universale.

Îmi place modul practic în care abordezi fiecare tematică în parte. Nu te opri doar la această carte! Nu uita, Dumnezeu ţi-a încredinţat o misiune, ca prin puterea Cuvântului Său, să-l vesteşti şi sa-L mărturiseşti cu bucurie pe Isus Cristos cel Inviat, Mântuitorul nostru!

Mesajul meu pentru tine este unul cristic: „eu nu mai sunt in lume, dar ei sunt in lume. Şi Eu vin la Tine, Sfinte Tată, păzeşte in Numele Tău, pe aceia pe care Mi i-ai dat, pentru ca ei sa fie una , cum suntem şi noi. ” (In17,11)

Aceasta este misiunea noastră: să-L propovăduim cu dragoste pe Isus Cristos, să ne rugăm şi să ne luptăm pentru unitatea Bisericii lui Cristos!!!

Draga frate, Andrei!!!

Primeşte cu drag aceste consideraţii smerite legate de culegerea ta de eseuri.

Sibiu, la 12 august 2012

Papp Antal

Paroh la Biserica Romano – Catolică Sibiu Terezian

Despre patrincaandrei

Andrei Pătrîncă este medic psihiatru, creștin, interesat să-i ajute pe tineri să depășească diverse abisuri existențiale. Articolele lui Andrei Pătrîncă nu sunt scrise în manieră științifică sau teologică, ci sunt zămislite din propria concepție despre lume si viață. Mesajele prietenilor lui, postate pe blogul său, sunt scrieri care i-au atins inima și i-au marcat existența. Lectură plăcută tuturor! :)
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Mesajul preotului Papp Antal, Paroh al Bisericii Romano – Catolice Sibiu Terezian, cu privire la cartea lansată ”Am vreo valoare în lume?”

  1. frumos spus din partea preotului

  2. ana zice:

    Nu am un comentariu ,acum am doar o intrebare ! Cum pot intra in posesia cartii ” AM VREO VALOARE IN LUME ” Multumesc anticipat Ana .

Lasă un răspuns

